söndag 24 augusti 2014

POLISEN KOM PÅ BESÖK

Som jag skrivit tidigare hade vi en riktigt trevlig kväll igår. Skratten
haglade och alla, gammal som ung, hade superkul. :)
Nja, åtminstone tills det plötsligt bankade väldigt hårt på dörren och
en röst hördes "Det är polisen, öppna". Tror ni vi blev smått chockade?
Ja, jag blev helt ställd. Jag är ju inte precis vad vid att få polisbesök 
så där utan vidare på kvällskvisten. Klockan var inte speciellt mycket 
heller, kanske runt 21-tiden.

Det hade alltså kommit in ett larm om att en kvinna skulle vara i fara
i vår lägenhet. Något lägenhetsbråk hade då vi inte haft och ingen
kvinna hos oss befann sig i någon fara. Vi såg nog ut som fågelholkar
allihop när vi tittade på poliserna och förklarade att vi inte haft något
bråk hos oss.
Poliserna tog sig en ordentlig titt i lägenheten ... bara för att konstatera
att allt såg ut att vara i sin ordning.

Nåja, allt var uppenbarligen inte i ordning. Pias "lilla" vovve hade 
också haft en mysig stund på vår lilla fest ... ända tills hans matte 
"var otrogen" mot honom. Och inte med vem som helst heller. En 
katt hade helt plötsligt kommit i hans väg och fått uppmärksamheten 
från HANS matte. Helt oacceptabelt tyckte Zeus, som satte igång 
att protestera och prata med väldigt bestämd OCH hög röst, som 
bara en Husky hund kan göra.

Alla som känner till Husky hundar vet att dessa hundar pratar länge, 
gärna och högt. Själv hade jag ingen aning om det, är inte så insatt i 
hundraser. Det var alltså det som hände. Zeus satte igång att prata 
och fick någon granne att reagera, som på fullt allvar trodde att någon 
kvinna behövde hjälp. hahaha

Ja, ja, så går det när man är "otrogen". :) :) 

Och med detta säger jag nu godnatt. Jag hoppas ni haft en skön och bra 
dag och kan somna lugnt.
Sov gott alla.


... vill ju bara påpeka att denna härliga hund är fööör söt när
han sätter igång med sitt babblande. För som jag skrev, han pratar
ofta, gärna och länge ... ALLTID hehe. Och även om hans matte har
svårt att komma över att han fick hit polisen, så tycker jag, så där i
efterhand, att det var kul. Skrattar fortfarande när jag tänker på
chocken över att Zeus fick hit självaste polisväsendet med sitt tjatter hahaha ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar