söndag 31 augusti 2014

SVÄLJ STOLTHETEN! (DEL 2)

Men vänta nu ... vad hände här då?
Min son vaknade till liv ett kort ögonblick hahaha, så här har 
ni nästa del av hans historia. :) Och den är låååång hehe. Tror ni
han tar igen för förlorad tid? :) :) :) 

"Nu skall ni få något som ni väntat på länge, jag vet. Men jag har inte 
riktigt vetat exakt hur jag skall gå vidare och jag är den att jag vill gärna 
ha det perfekt genomtänkt innan publicering. Men nu är jag i alla fall här 
med fortsättningen på ”SVÄLJ STOLTHETEN” och jag hoppas ni fann 
mitt första inlägg intressant. 

Som jag skrev så vill jag inte ha något medlidande, utan jag vill försöka 
hjälpa andra att välja det enda rätta. 
Antagligen är det en sak som ni alla säkert vill veta, vad jag gjort med 
min enrumslägenhet?! 

Låt mig börja snacka om alla dessa otroliga räkningar och andra nödvändiga 
utgifter som skall ut varje månad. Hur skall man lyckas få allt att klaffa? 
Hur skall man lyckas ha bufferten hel och inte i tusen bitar? Hyra, el och mat 
är det viktigaste man måste tänka på. Alla kanske inte håller med nu direkt, men 
tänk efter?! Betalar man hyran utan att ha pengar till mat så har man 
snart ingen nytta utav sin bostad heller. Men om man köper mat utan att ha 
tillräckligt till hyran så har man snart ingen bostad. Har man däremot 
pengar till både hyran och maten, men inte till elräkningen så sitter man 
där snart med dålig mat, i en kall och mörk bostad. Förstår ni nu varför 
jag prioriterar dessa tre utgifter? Det finns självklart många fler utgifter 
som är viktiga. Men om man ser till så att hyran och elräkningen betalas 
och sedan handlar hem mat, så överlever man samtidigt och man har en 
dörr att låsa och tak över huvudet. 
Absolut, jag hade pengar till hyra, el och mat på bordet varje dag. Men jag 
hade inte mycket mer och vad är det för liv i framtiden? Utgifterna som inte 
är jätte viktiga för att överleva skall ju ändå betalas, om inte så hamnar de 
hos en massa inkassobolag och du har snart skaffat dig en massa dyra skulder. 

Som jag nämnde i det förra inlägget så fick både jag och min mor mycket bättre 
ställt när jag flyttade hit. Men med en annan lägenhet så hade jag ändå haft 
den hyran att betala och hade jag sagt upp den så hade jag fortfarande haft 
hyran på den i tre månader. Så därför så hyr man ut den i andra hand, dock 
bara i sex månader. Men om jag vill så säger jag upp den efter att tre månader 
gått på andrahandskontraktet och då slipper jag helt dubbla utgifter. Detta är 
ingen snilleblixt utan bara ren fakta. 
Om jag tänker säga upp den eller ej, säger jag inte än. Ni måste ju faktiskt få 
något att fundera på tills nästa gång jag behagar komma in här.  

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att det tagit så lång tid till denna 
uppdatering, men och andra sidan så saknar ni la inte så mycket här inne. 
Min mor är ju flitig på att uppdatera till er och om vi skall vara riktigt ärliga 
så har hon ju faktiskt lite humor ibland. Även fast vissa inlägg är lite väl 
hårda, men så skall det la vara eftersom hon skriver sina tankar, sitt liv och 
händelser som händer. 
Jag tycker att vi ger min mor, Carina G, en stor applåd att hon lyckats bygga 
upp en sådan här bra blogg. Med blandade inlägg, allt mellan himmel och jord. 
Det är som en dokusåpa, ju mer action desto bättre.  


HA DET BRA ALLA GLADA OCH PIGGA SÅ HÖRES VI 
FÖRHOPPNINGSVIS VÄLDIGT SNART IGEN 


4 kommentarer:

  1. spännande att höra fortsättningen ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också det varit spännande att få hans ord i skrift, även om jag från början visst på ett ungefär. :)

      Radera
  2. Detta har jag väntat på ... Här ligger man i sin sjukhussäng och väntar, men vad händer? Ett nytt inlägg från våran Teddy i månaden, han som lovade ett varje vecka :( Jag är besviken på dig Teddy!

    Nej, skämt och sidor. Jag tycker det är jätte bra gjort att du verkligen delar med dig av detta. Det är dessutom väldigt modigt gjort, speciellt som jag vet att du inte tycker om att´ta hjälp, snacka eller ens visa att du har eventuella problem.

    Håller med i det sista stycket. STOR APPLÅD TILL CARINA :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Frida, vad gullig du är. Och jag håller med dig, tycker Teddy är väldigt modig som delar med sig av problemen. :)
      Krya på dig.

      Radera