fredag 15 augusti 2014

SJUKAN ... IGEN

Jaha, då var det dags igen.
Jag vet inte hur många gånger i ordningen det hänt nu, men ikväll var det åter dags att ge oss iväg till akuten med Beatrice som både svimmat av och spytt under ett par timmars besök på Malmöfestivalen. Den här gången var det Teddy och Pernilla som fick finnas vid hennes sida och fick hjälpa till så gått det gick.

Skillnaden mellan den här gången och alla andra gånger är att just ikväll när vi kom in till akuten hade Beatrice fortfarande symptomen så efter en kortare undersökning fick vi beskedet att hon åkt på ett blodtrycksfall. sjuksystern var urgullig och berättade riktigt noggrant vad som händer och inte händer i kroppen när man äter/dricker för lite eller för mycket. Den informationen hade jag mer än gärna tagit åt mig för flera år sedan när Beatrice svimningsattacker satte igång.
Så nu gäller det att vi verkligen ser till att Beatrice får i sig den mängd mat/dryck varje dag som hon tydligen behöver.

Det är lika jobbigt varje gång. Jag blir helt slut och kan sen inte sova på ett par nätter för oron över att något skall hända när jag inte är i närheten. Alltså, jag blir ju helt nojig. Vågar knappt låta Beatrice sticka iväg på saker själv längre. Har hela tiden i huvudet "tänk om ...... "

Nåja, nu är vi i alla fall hemma och kan koppla av lite innan det är dags för sängen.
Jag hoppas ni har haft en bra dag och en skön kväll. Och om ni nu fortsätter Fredagsfirandet så ta hand om och var rädda om er där ute.

Godnatt och sov så gott.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar