lördag 31 december 2016

GOTT NYTT ÅR

Idag är en sådan dag då man vill minnas tillbaka ... och önskar samtidigt att man hade nära och kära kring sig, av de som inte längre går omkring bland oss på denna jord.
Den här tiden på året är alltid lite extra känslomässig. Men genom åren har man lärt sig att leva med det, att leva med saknaden efter de som lämnat oss alldeles för tidigt ... och vara tacksam för det man faktiskt har idag. Och det är jag ... jag är riktigt tacksam att jag har mina barn och barnbarn. Så det är DET jag tänker fira idag ... när det nya året ringer in.
Det var många år sedan jag slutade med att ge några nyårslöften. Det blir bara tomma ord, och något man kanske sen inte kan infria. Det enda löftet jag skulle kunna ge, och som jag vet skulle kunna infrias, är att jag åtminstone kan FÖRSÖKA vara en så bra person och medmänniska som möjligt.

Jag hoppas ni andra får en riktigt bra dag, att ni får mysa med nära och kära, att ni har hälsan och mår bra.
Ha nu ett riktigt gott nytt år och må väl ......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar