måndag 26 december 2016

BÄSTA JULKLAPPEN


I år hade vi bestämt att inte handla julklappar till de vuxna, och bara koncentrera oss på det bästa, lilla Alexander. Men så klart kunde jag inte låta bli ändå. Så trots våra överenskommelser, smög jag ändå ut och handlade. Jag bryr mig inte så mycket om klappar själv. Men det är mina barn ... trots att alla numera är vuxna, så jag kunde helt enkelt inte hejda mig. 😊 
Och när alla julklappar var utdelade ... de allra flesta till Alexander ... då säger Dennis och Dessi att nu kommer deras julklapp, och de ville bara berätta för oss alla att Alexander nu äntligen kommer att bli storebror.
Jag tappade helt bort mig. Hjärtat började banka, tårarna kom, och allt bara snurrade runt. Det enda jag kunde tänka på var "jag skall bli farmor igen".
Jag tror att Dennis själv blev smått chockad över mitt glädjerus. För när jag rusade fram och skulle krama om de, skrattade han så mycket att han föll till golvet. hahaha

Det var den absolut bästa julklapp jag kunde få. 😁 Jag har längtat så mycket efter att få ett nytt litet barnbarn.
Enligt min mening är det detta som är meningen med livet ... att se sina barn få egna barn, MINA BARNBARN. hehe

Julafton 2016 glömmer jag inte i första taget. Jag går fortfarande omkring i ett lyckorus och småsjunger att jag skall bli farmor igen. Alexander tycker nog att hans farmor har fått en skruv lös, och skrattar åt mig så fort han tittar på mig. hahaha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar