tisdag 13 december 2016

ÅRETS LUCIA

De senaste åren har jag inte varit så väldigt imponerad av luciafirandet på TV. Jag har väl mest tyckt att det varit så tråkigt att se att de ändrat om hela konceptet, där varken tomtar, pepparkaksgubbar eller pepparkaksgummor varit med och sjungit ... på det vis som jag växte upp. 

Men ja, jag måste ju säga att i år var jag ganska nöjd ändå. Visst har det förändrats, och det har så klart inte ändrats tillbaka. Men i år verkar det ändå som om konceptet har anammats lite från historien ... så som det faktiskt går att läsa om när det gäller den riktiga Lucia. Och faktiskt, man kunde även se små tomtar och pepparkaksgummor på ett par ställen i programmet.
Sen tror jag att val av ställe också påverkade något. Jag fick inte samma jobbiga känsla och tonart som det har varit de senaste åren i kyrkan. Detta var något helt annat. Och ja, jag gillade det.
Jag som är riktigt kritisk i mitt synsätt och har varit besviken varje år efter programmet, kan med glädje säga att jag är nöjd ... och glad att jag faktiskt tog mig tiden att kolla in det ändå ... som jag först inte hade planerat. 😊

Nu blir det sängen. I morgon ger jag mig ut på resa, så jag får försöka slockna i någorlunda tid ikväll.
Jag hoppas ni haft en bra dag, och att kvällen varit lugn och skön. Ha nu en ordentligt god natts sömn, så hörs vi i morgon igen. 😊

Sov gott alla ......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar