måndag 12 september 2016

GRAVITY


Jag hade så himla rätt. Jag hann inte se halva filmen igår kväll förrän ögonen bara tyngdes ner och jag var i en annan värld ... John Blunds värld. Emoji
Men det jag såg var helt okej ändå. Så veckans filmtips får bli den jag inte såg hela på, "Gravity".

Gravity är en amerikansk 3D-rymddramafilm från 2013. Och det som gjorde mig intresserad från början var skådisarna Sandra Bullock och George Clooney, som spelar huvudrollerna. Båda två är fantastiska skådespelare, och den mixen kan väl aldrig bli fel ... eller? Emoji

HANDLING:
Medicinteknikern Ryan och astronauten Matt är på uppdrag i rymden. Deras rymdskyttel förstörs och de hamnar i en riktigt dålig situation.

Filmen vann sju oscars 2014 ... så nej, det är ingen dålig film. Det är väl bara en fråga om vad man gillar. Detta är egentligen ingen kategori som jag favoriserar. Men filmen är helt klart sevärd ändå. Och själv måste jag nog kolla in den igen ... måste ju se hur den slutar. Emoji

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar