tisdag 27 september 2016

DET SÅRAR MER ÄN VAD MAN TROR

Vad får folk att tro att det är okej att prata om någon till någon annan, att tycka saker som man inte har med att göra?
Jag brukar oftast skaka bort sådant jag hör. Men ibland kan jag bara inte låta bli att reagera när jag hör saker som sagts om min egen familj.
Det finns inget min familj inte skulle göra för varandra. Och de skulle absolut inte göra något som kunde skada någon annan i familjen.
Jag har en fullt funktionell familj ... som ställer upp för varandra, som finns där när vi andra behöver ... och som INTE skulle chansa eller hoppa över familjen för att själv må bra.

Vi vet vad som behöver göras, vi har backup planer för det mesta. Men framför allt så PRATAR vi med varandra. Är någon orolig för någon annan, så RINGER vi till varandra.
Vi skulle inte släppa iväg Pernilla och Beatrice på äventyr vi inte vet de klarar av. Inte heller skulle vi låta Dessi åka iväg till något område vi visste inte var säkert, vi vet hela tiden vart Dennis och Teddy är och snurrar med bilarna. Och när Beatrice är ute på sina små äventyr med Alexander är vi även med henne på ett eller annat sätt. Men detta är normalt inget som skrivs i pannan på folk.

Så VAD får folk att tro att vi inte tar hand om familjen på bästa sätt? Eller till och med på mycket bättre sätt än MÅNGA andra familjer.




3 kommentarer:

  1. Det förstår jag att det gör dig upprörd, som du säger det finns ingen annan som kan veta kommunikationen bakom, den som faktiskt är a och o som du skriver, den har man inte skriven i pannan!
    Men det gäller även det du skriver, det blir lite dubbelmoral, du kan inte påstå att ni tar hand om familjen bättre än MÅNGA andra familjer för du vet ju inte kommunikationen bakom de familjerna. Men självklart tar alla hand om sin familj på det sättet som funkar och känns bäst för familjen, det finns inget rätt och fel. ♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läs mellan raderna. Det om något borde du ha lärt dig efter alla år som läsare av bloggen. De "många" som jag skriver garanterar jag att jag är överlägsen.

      Radera
    2. Ber om ursäkt, men vet jag inte vad jag ska läsa mellan raderna i detta inlägget då jag inte vet vilka "många" är och således inte kan veta hur insatt du är i deras liv. Jag läste det som det stod och tyckte att det i sammanhanget blev ett märkligt uttryck.

      Radera