onsdag 21 september 2016

DETTA HÄNDER BARA MIG

Då var det dags för den där roliga historien igen ... ja, jag bjuder på det. För nu har jag gjort det igen ... helt vimsat till det.
Som jag skrev innan så skulle jag hem till Dennis och Dessi ikväll. Jag och Beatrice styrde kosan mot bussen när mat och annat var avklarat. Först fick vi sitta och vänta huuuur länge som helst innan bussen kom. Alltså, det går ju inte så många bussar där jag bor. Så vilken buss som  helst fungerar ... i de allra flesta fall. Emoji
Vi hoppade i alla fall på bussen. Men vi hann inte åka mer än två hållplatser, när busschauffören sa "det här är sista hållplatsen".
Jag och Beatrice tittade på varandra ... helt oförstående. Då hade bussen svängt av från stora vägen, så när vi väl kom ut ur bussen fick vi gå tillbaka en riktigt lång bit innan vi nådde vägen där den ANDRA bussen gick. Det är väl sällan man tycker det, men just ikväll var det en himla tur att den andra bussen faktiskt var några minuter försenade. Annars hade vi väl suttit på nästa busshållplats fortfarande. hahaha
Ja, det är väl så typiskt mig ... att hoppa på första bästa buss utan att kolla upp vart den ledde. Emoji

Nu säger vi godnatt. Jag hoppas ni haft en bra dag och en riktigt härlig kväll. Ni får ha en ordentligt god natts sömn. Själv kommer jag garanterat att sova som en sten ... jag ligger ju på Dennis soffa. hehe

Sov gott alla. Emoji


2 kommentarer:

  1. Nopp det hände mig också på den tiden jag åkte buss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha. Ja, det är ju så ... vi är av samma skrot och korn. :)

      Radera