onsdag 14 september 2016

MIN NYA TJÄNST

Jag har fått den äran att ta över rollen som administrationschef. Så om drygt två veckor drar jag in i en ny tjänst.
Det är inte helt främmande för mig ... jag har ju tidigare jobbat och varit ansvarig för personal. Men det är avsevärt mycket större nu ... känns det som i alla fall.
Tidigare har jag jobbat mig in i rollen under flera år, och på det sättet fått insyn i mycket.
Här och nu är jag inte riktigt lika insatt och många delar blir helt nya för mig.
Jag är så klart superglad och helt övertygad om att jag fixar detta ... jag tror på mig själv. Emoji
Men samtidigt nervös ... det blir så mycket som skall tas in.

När jag först fick frågan satt jag mest stum och bara lyssnade medan chefen pratade. Att det först varit tal om att jag eventuellt skulle ta mig an en teamledarroll visste jag ju. Men hallå ... det är ett sååå stort steg till administrationschef att jag först inte riktigt förstod vad det var han babblade om. hahaha
Och innan jag visste ordet av hade jag "hoppat på tåget".
Det är spännande, intressant, nervöst, oroligt ... och något jag ser sååå mycket fram emot. Visst finns det små detaljer jag inte ser fram emot lika mycket. Men som sagt ... man får ta det "onda" med det "goda". Och det "goda" är så väldigt mycket mer. Emoji

Det känns lite som en nystart för mig. Jag hade nästan glömt hur mycket jag gillade att arbeta med planering, personal osv. Men allt har liksom kommit tillbaka.
När jag från början fick anställning här var jag så himla glad över att äntligen ha ett jobb igen. Och den tiden med planeringar och ansvar kändes som miljoner år tillbaka. Jag saknade mina tidigare arbetskamrater men tyckte ändå det var ganska skönt att sitta och knappa på tangentbordet utan en massa ansvar ... annat än vad jag själv skulle göra från dag till dag. Emoji
Kanske var det ett sätt för mig att förtränga min tidigare arbetsplats, som jag saknade otroligt mycket ... jag vet inte. Men jag intalade mig i alla fall att den tiden var förbi ... och nej, jag ville inte ha tillbaka liknande uppgifter.
Och nu märker jag att jag faktiskt saknat det. Jag har saknat planeringar, diskussionerna kring planeringar och allt som har med det att göra.

Jag är fortfarande samma person, och jag arbetar med samma härliga gäng. Och tillsammans med de kan det inte annat än lyckas. Emoji



2 kommentarer:

  1. Grattis till det nya jobbet det kommer du fixa galant :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du. Det känns riktigt bra. ��

      Radera