tisdag 27 september 2016

TEDDY... EN HJÄRTPATIENT

Hej, hej och åter hej.
Nu ska det bli lite skådespeleri och lite eftersnack på det.
Hur låter det? Bra, då kör vi.

Mitt namn är alltså Teddy och ni känner mig här sedan tidigare. Jag är alltså son till Carina och har figurerat här på bloggen. Men nu skall ni få äran att få hälsa på mig personligen.

Jag behövde få skriva av mig och orkade inte bara skriva på ett Word dokument, för det har jag gjort det också. Men som sagt jag är rätt smart när jag vill, så jag kom på att jag smiter in här.

Men nu till handling.
Jag befinner mig alltså på sjukhuset. Det hela började i Juli. Men jag kommer komprimera historien en aning, annars kommer detta inlägg bli alldeles för långt.
Just denna omgång ligger jag på avdelning HIA och för er som nu redan vet allt så ja, det är hjärtavdelningen.
Varför ligger man då här? Helt riktigt, för att man har hjärtproblem.
Jag åkte in med ambulans i fredags, efter att jag svimmat på apoteket. Carina har skrivit om det här. Men som ”en nära vän” och det eftersom jag inte velat att min sjukdomsbild skulle komma ut.
Till skillnad från en hel del andra människor, så skulle min mamma aldrig skriva om någon/något om hon inte får. Men nu gör jag det själv alltså.

Jag har ett medfött hjärtfel och nu har jag fått en bakterie i blodet. Denna kombination resulterar i att jag riskerar att få ett tryckfall och det var just vad som hände på apoteket i fredags.
Dem tog massa prover, odlingar och massa andra tester på mig när jag kom in. Men att det var en bakterie var läkaren säker på, så att hon ville absolut inte vänta. Det hon gjorde var att sätta mig på antibiotika kur med detsamma och skriva i journalen ”förebyggande”. Nu har alltså svaret kommit och jag har alltså streptokocker i blodet.
Dessa små rackare tycker dessutom mycket om klaffar i hjärtat. Dem riktigt sitter och festar på klaffar och eftersom jag har belastat hjärta redan, så är detta inte bra för mig.

Så med andra ord resultatet blev… HIA, antibiotika och massa prover.


Så nu har ni fått reda på att jag ligger på sjukhuset och lite om varför. Exakt vad det är för hjärtfel orkar jag inte skriva, i alla fall inte nu. Kanske att jag smiter in och skriver av mig det också. Men som sagt inte nu och inte här!




2 kommentarer:

  1. Krya på dig Teddy och kram till er alla!
    Lena

    SvaraRadera
  2. Tack Lena. Ja, det har varit en berg- och dalbana. Men nu känns det som Teddy fått superbra hjälp och sjukhuspersonalen har varit helt underbara. :)

    SvaraRadera