fredag 14 november 2014

Supa eller Sällskap?

Vad är egentligen det bästa alternativet en fredagskväll, är det att 
festa med kompisar eller att spela ett spel?!

Ja den frågan finns det egentligen inget direkt svar på, om man nu inte 
frågar en helnykterist vill säga. Men det är ju så att det är upp till var och 
en att bestämma själv vad man vill göra med sin tid, men alla får ju också 
ha sin åsikt i frågan. Och jag tycker nog som så, även fast jag inte är varken 
helnykterist eller "Guds bästa barn", att det bästa är att sitta hemma med 
familjen eller kompisar och spela ett bra sällskapsspel.

Man vinner mer på att spela ett sällskapsspel med gott sällskap, än att 
festa/gå på puben med gott sällskap. Inte bara pengar utan även tiden man 
spenderar. Det jag skriver nu är för många helt oacceptabelt att ens yttra 
sig om, men jag säger inte vad som är rätt eller fel. Men jag tycker 
personligen att det är bättre att sitta hemma, antingen med familjen eller 
med vänner, och spela ett trevligt sällskapsspel med lite skratt och spratt.

Ojdå nu tog det stopp i tankeverksamheten här. Jag hade allting färdigt i min 
lilla hjärna när jag började skriva det här, men någon där uppe vill nog inte 
samma som jag. Kanske kan det var det jag skrev om "Guds bästa barn" som 
gjorde Gud förbannad och straffade mig med hjärnsläpp. Men det är ingen 
som vet mer än han. Så Gud, sanningen i vitögat.. Var det du som tog min 
tankebubbla? Och en sak till när jag nu har dig på traven. Kan du ge mig en 
liten, i alla fall en liten, spark i rätt riktning. En sak till kan du se till att snön 
kommer nu, jag vill ha VIT nu. 

OBS.. 
nu blev det lite för mycket om det som inte hängde ihop. Men okej nu 
skall vi spela lite SÄLLSKAPSSPEL här hemma. Så ha en trevlig kväll med 
familj/vänner nu och spela lugnt med det ni nu skall spela. Och ni som spelar 
på krogen, kom hem med kläder och kropp i behåll. :)

VÄNLIGA HÄLSNINGAR ER GÄSTBLOGGARE TEDDY!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar