onsdag 19 november 2014

ÄR DET MÄRKLIGT

Ja, jag tycker det är lite konstigt i alla fall.
Jag trodde i morse att Bandit inte ville röra sig för att selen
satt åt. Nja, det kanske inte alls var det. För sen ändrade
jag den och när vi skulle följa Beatrice en bit på väg till hennes
praktik kollade jag extra noga så jag verkligen fått det rätt. Och
nej, han var väldigt ovillig till att springa den här gången också.
Men eftersom Beatrice hade en tid att passa kunde jag ju inte
gå hem med Bandit igen ... så han fick allt följa med. Och visst
sprang han och skuttade fram när han väl kommit igång.
Men sen, det absolut första han gjorde när han väl var inomhus
igen, det var att springa raka vägen till elementet och lägga sig
... precis som om han frös.

Alltså, visserligen har jag både hört talas om och sett hundar med
kläder. Men jag har då aldrig någonsin haft kläder till mina
hundar ... och jag hade då inte tänkt börja med det nu heller. :) 

Men märkligt såg det ut.



2 kommentarer:

  1. ja, men det kan vara skönt med hundtäcke när det är kallt. Allt fler hundar har det där jag bor, Har hunden problem med leder m.m så rekommenderas täcke. Många veterinär kliniker har dem Men man klär ju inte ut hundar på annat sätt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har absolut en poäng där. Det känns bara lite märkligt för mig att tänka så. Men man vet ju aldrig, det kanske slutar med att jag också införskaffar ett sådant. :)

      Radera