fredag 21 november 2014

SÅ RÄDD JAG BLEV

Godmorgon finisar.
Nej, jag slocknade inte tidigt igår kväll. Jag satt inne hos Teddy
och Pernilla och tittade på TV, kollade när Teddy städade, provåt
lite av deras konstiga snacks. Ja, jag hade ett par mysiga
timmar där inne ... innan det var dags att ta nattrundan med
Banditen.

Och i morse önskade jag nästan att det inte var jag som tog
morgonrundan.
Jag gjorde som jag alltid gör på morgonen, tog Bandit
och begav mig ut. När vi kommit en liten bit började han
dra mot en  buske ... och blev helt till sig för att jag inte ville
släppa kopplet. Jag började gå sakta dit när jag plötsligt
såg något litet, litet hoppa omkring där, helt synligt utanför
busken. När jag kollar lite mer noggrant såg jag att det var
... en MUS. Dra på trissor vad jag sprang därifrån, fortare
än fortast. hahaha
Bandit undrade säkert vad som hände när det plötsligt
rycktes till i kopplet. Hua......
Jag var trött när jag gick ut. Men guuuu vad jag piggnade
till av den synen. Jag fullkomligt hatar möss.

Nu blir det morgonkaffe. Ni får ha en superhärlig dag alla,
och var rädda om er där ute. :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar