lördag 29 november 2014

DAGEN FÖRE

Det var inte meningen det skulle komma ett "godnatt"inlägg härifrån
ikväll. Jag var trött, hängig och ville bara kasta mig på sängen
och titta lite på TV.
Men hur det nu var så kunde jag inte sova ... inte ens när jag varit
ute i luften med Bandit för någon timme sedan.

Just nu känner jag mig lite mer än off faktiskt. Det är min födelsedag
i morgon och så länge jag kan minnas har det stått en julstjärna på
köksbordet den dagen. Till och med efter att jag och Affe skilt oss för
alla dessa år sedan, kom han springande med sin blomma. Jag fick
alltid det.
Men för andra året nu kommer det inte att stå en julstjärna från Affe
den dagen.
En sådan liten bagatell kan göra att jag dras tillbaka. Jag började
tänka på alla minnen ... bara för att avsluta allt för ett par år
sedan.

Vid sådana här tillfällen känner jag mig ensammare än någonsin.
Det är inte så att jag är speciellt social av mig. Jag trivs i min
ensamhet, känner inget behov av att ge mig ut och träffa människor.
Men vid korta små ögonblick, när saknaden är som störst, kan jag
ibland önska mig tillbaka några år i tiden.

Nu tar jag mig en kaffe latte och sitter här och tycker lite synd om mig
ett tag. Men jag vet att jag kommer att vakna i morgon på ett mycket 
bättre humör. Så det är ingen fara på taket alls.

Jag hoppas ni har haft en mysig Fredag och en ännu härligare kväll.
Och om ni fortfarande är vakna och firar att det är Fredag så ta
det lugnt där ute. Var rädda om er och varandra.
Glöm inte ... ni är alla unika.

Sov gott ... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar