måndag 17 november 2014

JAG BLEV LEDSEN

Kvällen igår blev inte som jag förväntat mig och hoppats på.
Återigen gick jag på en mina när jag bad om en tjänst och fick
ett nej ... samtidigt som det förväntades att jag själv skulle
stressa på.
Och det hade jag väl kanske kunnat svälja om det inte sen hade
visat sig att även Beatrice hade blivit snäst åt ... Beatrice som
egentligen är minst skyldig och är den som gärna vill vara till
lags överallt.

Jag blir ledsen när folk runt mig inte kan se hur mycket jag
faktiskt försöker ställa upp och bara ställer krav på mig
hela tiden.
Och jag blir även ledsen när folk säger "okej, jag låter dig vara
ifred så får du ta hand om dig själv". Det är inte det jag vill. Jag
vill ju ställa upp ... men jag vill också att folk skall ställa upp
på mig.
Men nu märkte jag ju att det var lättare att backa så slipper man
ställa upp om jag skulle behöva någon gång.

Det hela slutade med att jag flydde in till sängen, drog täcket över
huvudet och lipade som en annan 5-åring ... och givetvis slocknade
jag på det sättet.


6 kommentarer:

  1. Ja det är aldrig kul att bli utnytjad på det sättet Carina. Jag är ovän med en del för att jag inte hinner när de ringer. Men jag säger som den, jag har mitt jobb och jag e inte mer än människa. Man måste få ta hand om sig själv också.

    Kom ihåg en sak Carina! Du måste faktiskt ibland svälja den där stoltheten och tänka dig för vad du säger till folk. Du kan inte göra alla till lags, det är en fullständigt omänsklig förmåga.

    Ha en bra dag och tänk på dig själv. Dina inlägg är det som gör mig vaken och sätter ett leense på läpparna :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jonte. Jag blir lika glad varje gång jag får en kommentar från dig. Och ja, jag måste börja tänka lite mer på mig själv. :)

      Radera
  2. När man läser din blogg, så ser man att du ställer upp och hjälper så mycket du kan Jag tycker också att du har roliga inlägg. Du gör så gott du kan. Förstår inte hur du hinner allt fast du jobbar Ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina ord. Jag blir både glad och rörd när jag får positiv feedback. :) :)

      Radera
  3. Jag vet precis hur det känns när man alltid ställer upp på andra men inte kan få hjälp själv när det behövs. Det allra svåraste i livet är att säga nej till andra men för att må bra själv så skulle nog jag råda dig till att försöka säga nej ibland. Jag vet det är inte lätt för man får så dåligt samvete när man säger nej om någon behöver hjälp. Men för din egen skull för ditt välmående så våga säga nej hur svårt det än är för det lönar sig i längden att man kan göra det ibland. Sen kan jag lova dig att man blir så lättad efteråt när man kan göra det. Jag tror på dig och det är inte så svårt som man tror när man väl gjort det första gången. Du måste också få må bra för den viktigaste huvudpersonen i ditt liv är just du :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Malin. Jag vet ... måste lära mig att säga nej. :)

      Radera