lördag 15 november 2014

BANDITS HUSLÄKARE

Godmorgon alla...

Hoppas ni fått en god natts sömn. Det har då jag, det har varit en riktigt
hård sömn jag haft och vaknade inte förrän Beatrice väckte mig.
Det var ju tid för tvättning nu på morgonen samtidigt som Bandit
behövde ut en sväng. Men det gjorde inget, jag har faktiskt sovit hårt
hela natten. :)

Nu på morgonen har jag suttit och kollat in olika veterinärer. Vår lilla
fyrbenta måste ju få en husläkaren han också. Och nu är det snart
tid för sista valpsprutan så det är hög tid. Har suttit och jämför olika
ställen. Jag reagerar på att det inte står priser på något ställe alls utan
man måste ringa dit.
Nu verkar det som att jag hittat rätt, jag vill ju gärna ha en liten
praktik där man får en varmare känsla för både stället och
veterinären. Men det stället jag faktiskt fastnat för har bara öppet
några timmar dagtid, måndag till fredag.
Sen finns det de som faktiskt har kvällsöppet ett par dagar i veckan, vilket
skulle passa mig utmärkt eftersom jag arbetar till 17. Men ja, de
ställena verkar så himla stora. Och jag kan tänka mig att de säkerligen
är något dyrare dessutom.
Så vad väljer man? Med hjärtat eller plånboken?

Nja, jag får nog titta lite till innan jag bestämmer mig.
Nu blir det morgonkaffe så jag vaknar till liv.
Ha en bra dag och var rädda om er där ute. :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar