lördag 27 augusti 2016

FULLT PÅDRAG

Här satt jag i lugn och ro och lekte lite med bloggen när jag plötsligt kände att det luktade rök. Min första tanke var att Teddy och Pernilla kanske lämnat ett levande ljus när de gick hemifrån. Så jag rusade först in dit, och kollade sen trappan. Men nej, det var som starkast när jag var i närheten av balkongen.
Jag kom ut på balkongen lagom för att se någon föras till en ambulans, och fullt pådrag av brandbilar och polisbilar.
Min första tanke: "Oh, bara det inte hänt mamma något". Så jag kastade mig på telefonen för att kolla så att allt var okej med mamma och hennes man. Emoji

Jo då, allt var under kontroll. Bara det att det faktiskt brann i huset bredvid. Och nu ... ett par timmar senare ... är det FORTFARANDE fullt pådrag här ute. Allt är avstängt, och man kommer varken från eller till vårt hus.
Jag har ingen aning om vad som egentligen har hänt. Men det känns lite och overkligt att de skulle stänga av heeeela området för en brand i ETT hus. De gör i alla fall ett grundligt arbete ... det får vi väl vara glada över. Det ser faktiskt inte ut till att brinna mer. Men som sagt, det har inte minskat i personalstyrka. Kan ju bara tänka mig vilket slitsamt jobb de har där ute. Emoji

Ja, ja, det blir till att söka nyheter ikväll. Emoji






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar