måndag 29 augusti 2016

SÖMNLÖS I SEATTLE


Den här veckan rotade jag bland egna godingar, och hittade den perfekta filmen ... "Sömnlös i Seattle".
Eftersom den låg i mitt eget lilla arkiv, har jag säkert nämnt den tidigare. Men vem vet? Det finns kanske någon som missat filmen i alla fall. Emoji

Det är romantikernas romantiska film det här. Och ja, till och med en och annan tår rinner på kinden varje gång jag ser den.
För vem faller inte för en känslosam man som är öppen om sin saknad efter bortgångne frun?

Det är vad detta handlar om.
Sam förlorar sin älskade fru. Sonen Jonah tycker inte om att pappa är så ledsen, så han tar kontakt med ett direktsänt radioprogram för att önska sig en ny mamma och en ny fru till sin pappa.
Breven börjar hagla, från hela USA i stort sett. Alla vill få en chans till möte med Sam, efter att ha hört hans dystra berättelse i radion.

Filmen är riktigt bra. Och ja, hade jag hört ett sådant radioprogram hade jag antagligen suttit som de flesta kvinnor i den här filmen ... med tårarna rinnandes nerför mina kinder. Emoji

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar