onsdag 24 februari 2016

DET BLIR EN LÅNG NATT

Kände mig något nedstämd när jag gick från jobbet idag. Och när jag
väl kom hem blev det ännu värre. Både dottern och svärdottern ligger
i var sin del av lägenheten med feber, hosta, förkylning, ont i kroppen.
Ja, allt man kan tänka sig. De stackarna har alltså lyckats med
konststycket att få samma som jag hade i julas.
Och Beatrice, som även har fotproblem och inte kan gå ordentligt, lider
riktigt mycket. För inte nog med att det spänner i huvudet när hon hostar,
det spänner även i foten. Jag lider riktigt mycket med henne.

Frågan är hur mycket sömn jag kommer att få inatt. Känner jag mig
själv rätt kommer jag att gå som en osalig ande och kolla till
Beatrice en gång i kvarten. Med alla hennes yrselanfall färskt i mitt
huvud, blir jag bara så orolig varje gång en hostattack kommer
igång ... och man kan nästan se hur ont i huvudet hon får.

Jag önskar i alla fall er andra en behaglig kväll och en riktigt god natts
sömn.

Sov gott alla och må bäst ......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar