torsdag 11 februari 2016

DAGENS ÄVENTYR

Det skulle väl vara väldigt konstigt om jag skulle hitta bland ALLA
bussarna ... och veta precis vilken buss jag skall ta vid olika tillfällen.
Jag menar ... barnen har ju lärt mig vilken buss jag skall ta till jobbet,
var jag hoppar av och var jag sen hoppar på igen när jag skall hem.
Japp, så okunnig har jag alltså varit.
Men idag skulle jag ta en helt annan buss för ett läkarbesök.
Jag hade kollat upp vilken buss jag skulle ta så dit var det inga som
helst konstigheter.
Och när jag skulle hem TRODDE jag att jag visste hur jag skulle gå
tillväga. :) :) 
Visst, jag hoppade på bussen ... inget konstigt. Men snacka om förvirring
när bussen körde rakt fram i en rondell, istället för till höger dit JAG
skulle. Bussen hade helt plötsligt ändrat busslinje. VAAAAA? hihi
Jag kastade mig över knappen och tryckte så jag fick hoppa av vid
NÄSTA hållplats. Ja, det var bara till att traska tillbaka hela den
långa vägen för att kunna hoppa på nästa buss. hahaha

Nåja, nu är jag hemma i alla fall. Det är som de säger ... alla vägar bär
till Rom. :) :) :) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar