torsdag 4 februari 2016

DET GÅR FRAMÅT

Jag kan med glädje berätta att det verkar gå åt rätt håll för Beatrice
och hennes fot. Sipprandet har stoppat. Och även om hon fortfarande
har ganska ont mellan varven, verkar det ändå som att det stabiliserat
sig. Men ... än är inte allt över. Nu väntar en sex veckor lång vila för
henne. Än så länge är hon inte så jätterastlös. Men jag kan tänka
mig att det kommer igång när hon inte känner av det onda längre. :) :) 

Och hur går det då? ja, jag har ju inte behövt ställa mig bakom spisen
än i alla fall. hahaha
Nope, svärdottern tog över efter Beatrice. Hon har lagat mat, diskat, gett 
sig ut med vovvarna, plockat undan och ja ... hon har varit en riktig
husmor. :) :) 
Jag har inte hunnit göra någonting. När jag vänt mig bort i någon minut
och sen tillbaka igen ... ja, då har Pernilla redan plockat undan. hihi
Och hon har varit riktigt rädd om Beatrice och gett henne förmaningar
om vad hon får och inte får göra ... allt för att foten skall läka så snabbt
som möjligt. :) :) :) 

... För att inte Beatrice skulle behöva sitta med foten nere, så intog vi måltiden i sovrummet istället. Det är nog en av de få gånger jag önskat att jag faktiskt hade större och högre sängbord. hahaha
Något ont i ryggen blev det. Men vad gör väl det? Vi käkade åtminstone middag tillsammans ... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar