onsdag 3 februari 2016

DET BLEV INGEN ROLIG DAG

Ja, den här dagen visade ju sig vara något dryg i alla fall. Inte för jobbet
i sig. Det har gått precis lika bra som alltid. Och även om jag sitter hemma
och jobbar så får jag undan vad jag tänker mig ... så jag har absolut
inget att klaga över där inte.
Men mitt gamla mammahjärta har rusat sta idag, må jag säga.

Det var ju som bekant operation för Beatrice idag. Och trots att hon är 
så pass gammal ... vuxen och full av egna idéer och göromål, så är det
ändå min "lilla" flicka ... och det kommer hon så klart alltid att vara.
Så när hon väl var klar på operation och hemma i vårt eget kök ... ja,
då satte känslorna in.
Hon kunde inte ... och kan inte ... ta ett steg. Hon kan överhuvud taget
inte stödja på foten utan att det sipprar liiite blod. Så efter konsultation 
med Teddy fick det bli så att hon intog min säng med högläge för
foten.
Pratade med sköterskan tidigare ikväll som ville att vi skulle åka in
igen i morgon bitti om inte blodsipprandet slutar. Och sipprar, det gör
det varje gång hon tar ner foten från sängen.

Ja, jag blir ju lite nojig. Idag har jag jobbat hemifrån. Tanken är ju
att jag skall åka iväg till kontoret i morgon. Frågan är ... vågar jag låta
henne vara helt allena hemma när hon inte ens kan gå på toaletten
utan att få problem???

Nåja, nu säger jag i alla fall godnatt. Har ingen aning om hur detta kommer
att sluta ... det återstår att se i morgon.
Jag hoppas i alla fall att ni har haft en bra dag och en otroligt skön kväll.
Nu får ni sova så gott så hörs vi i morgon igen.

Natti natti ...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar