lördag 21 november 2015

JAG FÖLJER MED I TIDEN

Ja, alltså ... det är ju bara att inse fakta. Tiderna förändras. Och jag måste
väl följa med i tiden för att kunna vara en del även i framtiden. :)

Jag kommer ihåg när internetbetalningarna kom. Folk var oroliga. Vad var
nu detta för trams? Jag var en av de som var väldigt osäker på om jag skulle
våga mig på det "nya". Ja, jag hängde på och skulle inte kunna tänka
mig betala räkningar på annat sätt idag.

Nu är det Swish som gäller. ALLA snackar om swish, och hur bra det är.
Det är BARA till att swisha pengar här och där till vänner och bekanta
när det behövs.
Jag har varit väldigt säker på min sak ... jag skulle ALDRIG skaffa
swish. :) :) :) 
Och vad gjorde jag? Jo, jag var så fruktansvärt sugen på en kaffe latte. När
arbetskollegan skulle ner och handla hade jag inga kontanter på mig. Jag
hade alltså inget val. Jag var tvungen att skaffa swish för att kunna föra
över pengar på ett enkelt sätt ... utan att behöva något kontonummer. Så
himla smidigt. Jag menar ... mobilnummer till vänner och bekanta har man
nästan alltid i luren ... bara till att swisha. hahaha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar