onsdag 18 november 2015

KORRIDORSSNACK

Är det någonstans människor delas upp i olika läger, så är det
i kontorsvärlden. Det finns säkert överallt. Men jag har ju som
bekant inte någon direkt vana från andra världar.
Tissel och tassel, viskningar och blinkningar. Och om inte det skulle
hjälpa utser man 1, 2 eller 3 offer som man lätt kan få andra att
tycka lite illa om. Tro mig ... det slutar ofta med att ALLA ogillar
den här personen.
Och ibland har jag också funderat; om nu folk beklagar sig och
anförtror mig om vad de tycker om andra ... vad säger de då om
MIG när jag inte är närvarande?

Lika många människor vi är ... lika många olika åsikter, tankar
och idéer har vi. Det hade varit konstigt om vi alla hade
betett oss på exakt samma sätt ... lite skrämmande faktiskt.
Så en liten fundering när vi går där i korridorerna bland 
arbetskollegor; personerna vi möter skall inte säga det vi tänker,
de kommer med andra detaljer som vi själv inte skulle haft
en tanke på. :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar