måndag 23 november 2015

TESKEDSGUMMAN

Nu är det bara ungefär en vecka kvar tills årets julkalender sätter igång.
Jag är en av de som alltid kollar in detta ... varje år.
De senaste åren kan jag väl inte påstå har varit super super bra. Men som
den traditionsbundna jag är, så bänkar jag mig ändå framför TV'n när det
visas.

Nej, det görs inte som det gjordes förr ... kan jag lugnt påstå med mina år
på nacken. hahaha
En av mina favoriter, sedan unga barnsben, är nog ändå "Teskedsgumman".
Jag älskade denna härliga kvinna som plötsligt, mitt i en mening, blev liten
som en tesked. Och trots att många år förflutit så kommer jag fortfarande
ihåg hur jag tjöt av skratt när gumman blev minimini. Ja ... alltså, jag var ju
inte så gammal. Allt var kul på den tiden. hihihi.

Ni som är äldre kommer garanterat ihåg den. Och ni som är yngre ... ja, kolla
in själv och jämför med det som är nu. :) :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar