lördag 13 juni 2015

VAD VAR MENINGEN MED DETTA

Och på tal om 17-åringen från Skövde som försvann i Söndags......

Det är ju inte utan att man blir mörkrädd när man tänker på hur lätt
ett liv kan förändras.
Jag har följt utvecklingen lite idag via "Live - breaking news", där de
har gjort en del undersökningar. Och jag ryser vid tanken att något
sådant kan hända, vem som helst, i vårt samhälle som skall vara en
trygg oas för oss ... det är i alla fall det jag så gärna vill tro, att jag bor
i en trygg oas. Hua ...... 

Visst har kriminalitet alltid funnits. Men när en, tillsynes helt normal
och skötsam, flicka på 17 år så totalt kan försvinna och dödas, det
skrämmer mig från vettet.
Tänker på mina egna barn, som visserligen numera är vuxna, och barnbarn
som kommer att växa upp. Vilket samhälle att växa upp i. Och jag
ställer mig nog samma fråga som alla andra "Varför? Vad får man ut
av det? :( :( 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar