tisdag 30 juni 2015

DAGENS TANKE OM MUSIK

Det har varit diskussion om musiken här på bloggen ... varför, 
om och när. 
Jag har visserligen skrivit om det tidigare, för bra längesedan. 
Dock har det som sagt gått ett bra tag. Många nya läsare har 
tillkommit, och jag förstår om man inte vill eller orkar snurra 
tillbaka till dag ett. :-D 

Så en kort resumé. 
När jag började blogga för lite mer än två år sedan var jag 
väldigt osäker på vad jag gjorde, vad jag skulle skriva om, hur 
många som skulle läsa. Jag visste inte ens om jag skulle 
kunna blogga från mobilen när jag inte var hemma. :-)
För att inte bloggen skulle vara "död"någon dag fick jag 
idén att lägga upp lite musikinlägg en gång per dag. 

Det visade sig bli ganska populärt, och folk började höra 
av sig med önskemål om olika låtar. 
Jag vet ju att man lätt kan plocka fram egna låtar från 
Youtube. Dock använde många sig av bloggens musik 
till ett eget litet arkiv och kunde därför sitta och lyssna 
på litet gott och blandat utan att behöva leta fram något 
själv.
Många av alla dessa låtar gillar jag inte ens för eget 
bruk. Men det är ju som sagt inte jag som skall gilla 
det, det är mina läsare. 

Så är det någon där ute som för en sekund tror sig veta 
att jag lägger ut vissa låtar för speciella ändamål, så 
tror de helt fel. 
Jag lägger in ... lyssnar nästan aldrig på de själv. :-D :-D 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar