torsdag 18 juni 2015

DEN DÄR TRÅKIGA TJEJEN

Vem? Jag?
Jo det är nog så. Jag är den där gråa lilla musen som faktiskt
aldrig hittar på något "bus". Den som gärna letar reda på ägaren
till en bil med tända lampor, letar reda på ägaren till den som tappat
sin plånbok, den som tycker att grannen är världens gulligaste
lilla tjej eller kille.
Jag tycker att världen blir en så mycket bättre plats att leva i
om man kan hålla sams. Man behöver kanske inte älska alla i
sin omgivning, men med lite respekt kommer man så väldigt 
mycket längre.
Och ja, det är väl så jag känner för de flesta. Jag älskar inte
alla, tvärtom finns det personer jag helst vill hålla mig långt
ifrån. Men jag lever mitt liv i kärlekens och harmonins anda.
Och eftersom jag låter folk leva sina liv ifred, förväntar jag mig
samma respekt av andra.

Tror att många faktiskt tycker att jag är den där tråkiga tjejen
som aldrig ruckar på regler eller gör något utöver det
vanliga. Det är precis så jag vill ha det. Folk FÅR tycka så, det
är helt tillåtet ... så länge det inte förväntas att jag skall delta
i samma tramsiga beteende ... och tycka och göra saker som
inte är "jag".

Ja, jag känner mig trygg i mig själv och det går inte att
provocera mig. Jag är och förblir den där tråkiga tjejen som inte
hittar på något, provokation eller inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar