lördag 20 juni 2015

BLÅST

Ja, det är inte utan att jag känner mig ganska värdelös och blåst
när jag inte kan fylla i ett papper eller vet var det skall skickas. :( 

Har suttit ett tag nu och skulle fylla i en massa blanketter för
Beatrice räkning. Och man kan ju undra om det är hon eller jag
som har problem. För om inte JAG klarar av det hur kan då alla
dessa myndigheter förvänta sig att en vuxen person med någon
form av funktionsnedsättning skall klara det???
Det är hundratals olika blanketter och ansökningar ... och jag har
plötsligt bara fått hjärnsläpp, har ingen aning vilka papper som
går till vilka behov. Det står still i huvudet och jag har nästintill
fått nog. Och det värsta är att jag inte ens vet var jag skall ta reda
på det heller.

Efter att ha hållit på med detta nu i närapå 20 år känner jag bara
hur orken har börjat försvinna. Jag orkar inte hålla på med
blanketter och ansökningar längre.
Och när inte jag fixar det längre, vad händer då? Vem skall då
ta över??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar