tisdag 23 juni 2015

FYRA VÄNNER

För ett par dagar sedan läste jag en artikel om fyra väninnor. Eller
rättare sagt, det var en story, har ingen aning om den var sann
eller inte. Men jag kände sååå igen mig själv i det jag läste.

Storyn handlade om fyra kvinnor, som alla behövde bekräftelse
på sitt lilla vis. När två av de träffades var de andra på tapeten
hela tiden, bara för att i nästa stund när de andra två var
tillsammans prata om de andra. Det gick runt så, det var baktal
hela tiden, vem av de som än träffades. Hmmm, klurigt det där.

Nej, jag har aldrig pratat bredvid mun från väninna till väninna.
Däremot har jag varit med där det pratats. Och medan jag
läste den här storyn fick jag sådana aha-upplevelser. Och jag
tänkte flera gånger när jag satt och läste "var hon nu tvungen att
berätta det där". För mig är det en oskriven lag att faktiskt
inte berätta vad väninnan berättar eller gör ... oavsett vad det gäller, 
och hur nära vän än alla är med alla. 
Faktiskt så påminde det väldig mycket om allt skvaller som sker i
de olika "the real houswifes"-episoderna.

Jag tror att jag har väldigt mycket lättare för att relatera och umgås
med män ... just för det här med skvaller. Kvinnor har en särskild
förmåga att baktala varandra. Egentligen tror jag inte att de menar
att baktala, de bara bubblar och ut råkar det då komma något som
sagts eller gjorts.

Nej, sådant är inget för mig. Bubbla kan jag göra, lyssna också för
den delen. Men resten får nog skötas av andra som känner sig tvingade
att bubbla ännu mer. :) :) 

... the real housewives of Orange County ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar