tisdag 27 juni 2017

DET DÄR MED VÄNSKAP ...

... kan ju vara lite diffust. Är man vänner när man träffas lite sporadiskt då och då? Om man råkar på varandra och säger "hej"? Är man rik på vänner om man har 300 "vänner" på Facebook?

I mitt fall är det så att jag har huuuur många FB-vänner som helst. En del har jag bra kontakt med, andra blir det bara någon gång då och då.
Dock har jag bara en enda RIKTIG vän, en som jag alltid kan räkna med. Och jag känner mig absolut rik på det. Den person som jag ser som min bästa vän, som vet det mesta, som bara finns där ... ja, henne träffar jag väldigt, väldigt sällan ... alltför sällan faktiskt. Mycket har nog med mig själv att göra. Det blir mycket "jobb", mycket "familj", mycket "hem", så tiden räcker helt enkelt inte till alltid.
Därför blev jag extra glad härom dagen när hon och hennes doggy plötsligt stod utanför min dörr. Dessa spontana besök ser jag verkligen fram mot. Så det får komma fler sådana tillfällen.

Det händer inte så värst ofta, men ibland får man till det ... en kopp extra gott kaffe med den bästa. 😀



2 kommentarer: