lördag 17 juni 2017

EN KÄNSLOSAM DAG

Igår vaknade jag på ett väldigt märkligt sätt. Märkte själv vilken obalans jag var i ... blev lätt irriterad när det inte gick som jag ville, blev ledsen för lilla minsta. Och jag kände att jag inte riktigt ville till jobbet, trots att det borde vara en ljuvlig dag med tanke på sista arbetsdagen före semestern.
Väl på jobbet hade jag samma känsla. Det var en märklig dag, och jag ville bara den skulle ta slut.

För tillfället är jag ju väldigt känslig. Och förändringar är kanske inte så bra för mig, vilket jag märkte av igår.
Vi hade avtackning för en fantastisk medarbetare. Hennes sista arbetsdag med oss, och jag insåg plötsligt hur mycket jag kommer att sakna henne. Även om jag vet att hon kommer in lite då och då, så blir det inte på samma plan.
Jag insåg att det var därför jag känt sådan obalans. Nej, jag ville inte säga "hej då". Så jag tog min tillflykt från samlingen så fort jag fick chansen.

Nu har jag själv gått på semester. Och även om jag säkerligen kommer tycka det är bra när jag väl är tillbaka på kontoret igen, så kommer jag garanterat att sakna henne.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar