tisdag 3 februari 2015

HJÄRTAT SLOG DUBBLA SLAG

Har jag inte varit rädd för vinterväglag tidigare så blev jag det
banne mig i morse.
Jag har ju aldrig gillat att köra på vintern ... och ja, nu vet
jag varför. hahaha
Beatrice skulle lämnas på praktiken. Precis utanför garaget
har vi en backe som ibland kan vara lite svår. Ja, jag kan ju tala
om att den är mycket svårare nu när det är snö och halt.
Precis när vi kommit ut ur garaget och på väg upp för backen
får vi sladd på bilen och stannar tvärs över vägen. Det var
något läskigt. Det var inte bara vi som fick problem. Flera bilar
fick problem så vägbanorna blev igenbommade. Vi fick backa 
ner för backen för att få kontroll över bilen igen.
Snacka om att hjärtat gick i 180 när vi väl kom därifrån och
upp på vägen ... där det äntligen var raksträcka. Puh ......

Nu är jag hemma och får väl ta en kopp lugnande kaffe, så jag
slutar darra av upplevelsen. hihi
Jag hoppas i alla fall att ni får en bra dag och vad ni än gör, var
rädda om er och ta det lugnt om ni skall ut på vägarna. :)

GODMORGON

... dålig bild? Jag var så rädd att jag inte kunde sluta darra. hahaha ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar