måndag 16 februari 2015

FINAL DESTINATION

För ett tag sedan kollade jag ju in Final Destination 2. Och den filmen var så
suveränt bra att jag beslöt mig för att kolla in de andra också, tror det finns
5 stycken.
Nåväl. Nu har jag checkat in första filmen som utkom 2000. Och visst var 
filmen bra. Dock tycker jag nog att tvåan var så mycket bättre. Men eftersom 
jag nu sett den och rekommenderade tvåan skarpt, finns det kanske ändå
de som gillade första "Final destination" också. Vill ju inte påstå att den är
dålig, tvärtom kan jag säga att den var helt sevärd. Det är väl i så fall
slutet kanske som jag kliar mig lite i huvudet åt. :) :) 

Men jag tycker ändå att ni skall titta på filmen ... om ni inte redan gjort
det förstås. :) 

HANDLING:
Alex och hans klasskamrater skall flyga till Paris. I en vision ser Alex hur
flygplanet exploderar. Han får panik och blir avkastad från planet, tillsammans
med en del andra från klassen.
Det är uppstarten till en katt- och råttalek mellan dessa personer och 
"döden", som givetvis har ett mönster som allt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar