lördag 28 februari 2015

LÄMNAR SVERIGE

Idag flyttar bästa vännens dotter till varmare breddgrader. Hon
tog sitt pick och pack och styrde kosan mot Barcelona. :) 
Endast 21 år och redan på väg att göra sitt livs resa ... så modigt
och strongt gjort må jag säga.

Det är klart att Pia är stolt över sin dotter. Men samtidigt kan jag utan
att ljuga säga att jag hade drömt mardrömmar om mina barn skulle
ut på en sådan resa.
Det är visserligen inte min dotter, men jag kan inte låta bli att
skälva lite ändå. Dock vet jag att Samina är mogen sin uppgift och kommer
klara av både Barcelona och sitt nya arbete galant. :) 

Det är ett stort steg och även om jag inte träffade henne så speciellt
ofta den sista tiden, betyder hon ändå en hel del för mig. Och ja, jag
kommer att sakna henne ofantligt.

Jag önskar henne stort lycka till. Jag hoppas hon vet att hon alltid
har alla oss här hemma i Sverige om hon någonsin behöver stöd
och hjälp. :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar