torsdag 12 februari 2015

SNART ÄR DET SLUT

Det är mindre än en vecka kvar av min anställning på PJ. Det går väl
lite si sådär. Jag söker ... det gör jag ... men det blir inte riktigt så bra
som jag tänker mig eftersom jag är borta mesta delen av dagen.
Jag har fått så bra hjälp från de flesta instanser, det är jag tacksam
för. Men det är som jag skrivit tidigare, de kan ju inte ge mig några
jobb eller placera mig någonstans. det måste jag fixa själv.

Det jag pysslat med den senaste tiden är att försöka uppdatera och
justera mitt CV lite. Jag fick en del behjälpliga tips av handledaren
på Hermods som jag tog till mig. Så nu har jag lagt ner lite extra
kvalitetstid på det.
Faktiskt, det ser mycket bättre ut på det här sättet. Nu blir det lite
mer överskådligt vilka roller jag haft på företagen.

Nu är jag ju visserligen en av de som inte tror så jättemycket på
att ett CV-utseende gör ALLT. Faktum är att de intervjuer jag lyckats
komma på var INNAN jag började göra CV't iögonfallande. 
Men jag tycker samtidigt att det är mysigare att titta på, om inget
annat så vilar ögonen på ett något ganska härligare dokument. hehe

Just nu tycker jag inte det är speciellt jobbigt med allt sökande. Det går
upp och ner, och visst känner jag mest hela tiden att det är jobbigt
att gå arbetslös. Men för tillfället tar jag ändå det med ro och mår
ganska bra.
Jag försöker inbilla mig att jag ändå har så mycket att göra när jag
nu slutar på PJ. Och visst är det så, de första två veckorna lär jag
säkert tycka det är skönt att slippa ge mig iväg vareviga dag. Så är
ju människan funtad. När man väl arbetar längtar man lite till
sina lediga dagar.
Men jag vet också alltför väl att tristessen kommer ikapp mig, om
inte första veckan så veckorna därefter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar