tisdag 10 februari 2015

KÄNN DIG BLOCKAD

Nej, så hemskt är det inte ... jag har inte blockat någon.
Däremot tycker jag det är lite komiskt ... det här med
blockerande av folk på Facebook och andra internetsidor där
folk är med och skapar vänner, skriver och har sig. :) 

Vet ni ... det var inte så hemskt längesedan jag själv hörde
det här med att blocka folk från sidor där man inte ville
att de skulle se något. Något fundersam blev jag. För min tanke
är ... om jag inte har någon som vän t.ex. på Facebook eller om 
det är någon jag tycker mindre om, ja då har jag ingen större 
lust att kika in på personens sida heller. Som jag ser det behöver
då inte folk blockera mig. Det tar bara onödigt med tid för den
som sitter och gör detta, så viktiga är de ju trots allt inte.
Jag tror inte att någon har gjort det, har faktiskt inte tänkt på
att kolla det heller. För som sagt, är en person ointressant för
mig känner jag ingen större lust att kika in på deras sida.

Däremot har jag hört från flera håll den senaste tiden att han/hon
har blockat den eller den på Facebook för att de inte skall kunna
hålla koll eller se något speciellt. Och nej, jag förstår det inte. Det
känns lite som sandlådenivån ... "du vill inte vara vän med mig, då
får du inte leka på min gård heller". Alltså vaaaa ...... 

Jag hade nog inte tyckt det var så märkligt om det kom från en
15-åring, det är sådant en tonåring gör, de tänker lite i de
banorna. Men vuxna borde väl tänka lite annorlunda, eller??

Detta var bara en av alla mina märkliga tankar som jag sitter och
grunnar på mellan varven. hehe


4 kommentarer:

  1. kan ju vara för du är vän med någon de inte gillar, och att de vill inte se att du är vän med en gemensam vän med dig. För att du sen inte ska förmedla BILDER till din sk vän. OJ då tänk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry, men jag förstår inte riktigt din kommentar. Inlägget har inte med mig att göra. Jag har inte blivit blockerad ... inte vad jag vet iallafall. hehe

      Radera
  2. Håller med dig.Svårt att förstå vad människan skrev.Men alla kan ju inte uttrycka sig.//Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så sant så. Alla kan inte uttrycka sig. Trots att jag läst det flera gånger förstår jag fortfarande inte riktigt vad personen menade. Men ja, ja, jag lägger inte så stor vikt vid det. Det har ju troligtvis inte med mig att göra ändå eftersom inlägget i sig inte handlade om mig ... eller någon i min nära omgivning. :) :) :)

      Radera