måndag 2 februari 2015

DEN LILLA SJÖJUNGFRUN

När jag lade in Lördagens låt här på bloggen, mindes jag tiden när jag
själv satt med mina barn och kollade in den här filmen.
Barnen gillade den skarpt, och jag kan ju säga att jag också tyckte den
var grymt bra. Inte så konstigt, jag är barnsligt förtjust i disneyfilmer. :) 

Filmen är från 1989 och jag tror faktiskt att detta var den första disneyfilm
som prydde vår hylla, när Dennis var liten. :):) 
Jag tänker inte berätta så mycket om vad filmen handlar om. Men den är
absolut värd att kolla in ... antingen ni har barn att kolla in den med
eller inte.
Handlingen är läcker, musiken likaså. Det är en sådan samling låtar
som gärna sätter sig på skallen.

Så yes, veckans filmtips är "Den lilla sjöjungfrun"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar