söndag 14 september 2014

VALDAG

Då har det blivit en riktigt tidig morgon här ... som vanligt när man
slocknar långt innan småbarnen går och lägger sig. hehe
Jag skulle mer än gärna somnat om ett par timmar till. Men jag vet
inte om jag vågar, kanske inte vaknar när klockan ringer sen. :) 

Idag är det röstning som gäller. Har funderat på att förtidsrösta ett
bra tag nu. Men jag kom bara till tanken och nu har tiden bara rusat
iväg ... så idag MÅSTE jag ta mig till vallokalen. Får se om vi  hinner
med det innan det är dags för ridningen. Det är ju på vägen till stallet
så det hade varit bra, så jag fick det ur världen.

Jag är egentligen inte speciellt intresserad av politik. Men det är ju som
jag alltid brukar säga ... om man inte lägger sin röst, tycker jag inte
man har rätt att klaga sen när det inte går som man vill. Och jag har
ganska klart för mig ... i mitt eget huvud åtminstone ... hur jag vill
att det skall se ut, både för mig själv och för mina framtida släktingar.
Så det är väl bara för mig att knalla iväg till vallokalen och göra min
samhällsplikt. :) :) 

Nu blir det mys framför datorn ett par timmar innan jag väcker upp
Beatrice och dagen kan börja.
Jag hoppas ni får en härlig Söndag alla och var rädda om er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar