måndag 15 september 2014

ORO ÖVER FRAMTIDEN

Ja, vad säger man? Jag är glad över regeringsskiftet.
Jag har aldrig stuckit under stol med att jag är socialdemokrat
så därför är jag givetvis glad att rätt parti vann.
MEN ... att SD fick så många procent gör mig ganska orolig
faktiskt. 
Ett tag igår kväll, när man såg vart det bar hän, tänkte jag "är svenska
folket så blinda". Men nu när jag fått tid på mig att tänka tror
jag det handlar mer om missnöje, att de inte varit och är nöjda med
de partier som finns, de känner sig lurade. Det skulle lika bra kunnat
stå "kalle anka" på valsedlarna ... så länge det inte stod S eller M.

Men detta är ju absolut inte rätt väg att gå. 
Hade man nu varit eniga hade vi fått en stadsminister som skulle 
kunna vända trenden och göra något bra. 
Istället riskerar vi att bli ett delat land ... allt för att svenska folket 
har mist hoppet.
Nej, det känns inte bra alls. Det är bara att hoppas att Stefan Löfvén
kan göra något bra av detta.

Nu dränker jag detta i massor av morgonkaffe.
Idag fortsätter jag arbetet hemifrån så det blir ytterligare en dag av
effektiviteter.
Ni får också ha en riktigt bra dag, och ta vara på er.

GODMORGON


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar