onsdag 24 september 2014

INTE HÄLSOSAMT

Jag hade bestämt mig för att försöka ändra kosten. Så jag köpte
hem en massa sallad och tänkte att jag skulle äta lite mindre
av maten och desto mer av salladen ... så jag verkligen kom
till en ändring. Man måste ju börja någonstans.

Idag var det inte annorlunda. Jag hade med mig sallad till jobbet
och planerade givetvis in att ta salladen även här hemma.
Det var bara det att jag var superdupertrött när jag kom hem. Så jag
började men en renande dusch, följt av lite TV´tittande. Och när
Beatrice pratade var jag inte uppmärksam utan svarade bara
"mmm" ... och ja, sen satte vi oss till bords.

Det var inte förrän nästan all mat var uppäten som Pernilla utbrast
"men var är salladen?" Japp, hade så klart slukat allt ... men inte
fått med mig någon sallad. Snacka om att vara trött alltså.
Och när jag sa "mmm" svarade jag på hur mycket mos jag ville ha.
hahaha

Alltså, det här kräver nog lite mer disciplin känner jag. :) :) :) 


1 kommentar:

  1. ja ni är helt oroliga när det gäller mat. Man behöver bara titta på bloggen så vet man vad man skall ha till middag Ni har verkligen variation på maten

    SvaraRadera