tisdag 30 september 2014

BÄSTA FAMILJEN

Har suttit och funderat på det här med familjen ett tag. Och ja, jag
kan med handen på hjärtat säga att jag är mäkta stolt över alla mina
barn och deras små familjer.

Häromdagen bjöd Teddy ut Pernilla på en romantisk middag för två,
som efterrätt blev det bio.
Det gjorde mig mäkta stolt att jag faktiskt har en sådan romantisk son.
Min andra son har tagit till sig familjerollen som sambo och pappa på
ett superhärligt sätt, där både han och Dessi ser till varandras behov trots
att de numera har en egen son som måste komma i första hand.
Och Beatrice, hon sätter stor stolthet i sitt kunnande i köket och hon tar
absolut skolan på fullaste allvar.

Ja, jag är riktigt stolt över mina barn. Någonstans på vägen har väl både
jag och deras pappa lyckats med det viktigaste i livet, att ha uppfostrat
våra barn till självständiga individer med starka, moraliska åsikter.

När jag tänker tillbaka, ser allt som hänt i det förflutna kan jag inte
annat än känna stolthet.
Vad som än hänt tidigare så har vi alla valt rätt väg i livet.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar