onsdag 24 september 2014

MINA TRADITIONER

Idag är det exakt tre månader kvar till jul. Jag vet, det är inte alla som
tycker det är något att hurra över ... och inte alla går omkring och tänker
på julen redan nu.
Men många av oss gör det. Och utan tidsramar och planeringar blir det kaos
hos många ... även hos mig.

Jag är riktigt traditionsbunden och för mig är det viktigt att bevara alla
traditioner som de varit. Dock är det svårt när barnen växer upp, skaffar
egna familjer och nya traditioner.
Jag kan redan nu känna lite av paniken komma krypande när jag tänker
på att min familjs traditioner redan brutits ... bara av att jag är ensam
"herre" och inte längre har min och Affes julstök.

Egentligen vill jag väl kanske låsa in mig just den dagen. Men det går ju
inte. Jag har trots allt fortfarande en familj som vill fira och tycker det
är den bästa dagen. Och så klart, vi har ju lilla Alexander som naturligtvis
skall ha en jul med alla i familjen.

Det är inte min jul längre. Men jag biter ihop och gör något bra av dagen,
och hoppas på att jag inte kommer sakna mina egna traditioner alltför
mycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar