fredag 19 september 2014

DET DÄR LILLA EXTRA

Ibland blir man förvånad ... på ett bra plan.
Jag har ju säkert berättat om att jag numera är inskriven på
Hermods i och med att jag endast arbetar 75%?!! Jag måste ha
någon form av aktivitet de sista 25% också. Det innebär att jag varje
månad måste skicka in till försäkringskassan att jag är arbetslös
25% för att få ersättning.

Häromdagen fick jag plötsligt ett telefonsamtal från försäkringskassan.
Hon undrade om jag inte missförstått det lite när jag nu skulle skicka
in mina månatliga redovisningar.
Jag har ju noterat mina 6 timmar om dagen till de (som jag trodde att
jag skulle göra) och det stämde ju inte alls ... de visste redan att jag
arbetade mina timmar. Så jag skulle inte fylla i några timmar alls.
Vilken handläggare som helst hade bara skickat tillbaka att jag skulle 
ändra och struntat i om jag fick vänta en månad på pengarna.

Förvåningen? Jo, för ett år sedan hade jag liknande problem. Ni som
följde mig kommer säkert ihåg hur irriterad jag var på alla instanser
som gjorde att jag inte fick pengar som jag skulle.
Nu har jag en handläggare på AF som är guld värd, som ringer titt
och tätt och kollar hur läget är. Och ovanpå det får jag sådana
här telefonsamtal från försäkringskassan.

Ja, vissa är helt enkelt riktigt engagerade ...  och omtänksamma. :) :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar