torsdag 25 september 2014

MÅSTE SÖKA JOBB

Man tappar en del av det här med att söka jobb när man arbetar,
jag känner att jag har slarvat en hel del med det den sista tiden.
Jag trivs jättebra på PJ-foto. Men eftersom det inte är en fast
tjänst måste jag ju ta mig i kragen och söka.
Det är en så himla tråkig syssla att jag drar mig för det, speciellt 
nu när jag arbetar.

Ekonomiskt sett kommer jag ingenstans med dessa få månader
jag nu är igång. Jag hinner ju knappast spara ihop en buffert
på dessa korta månader. Och med tanke på den trånga ekonomin
när jag var heltidsarbetslös tar det lite tid innan man kommer
ikapp sig igen ... ja, det är väl lagom till man blir heltidsarbetslös
igen.
Förutom det så behöver jag så klart ha något bestående ... för
själens skull. Det tar på krafterna att inte ha något som man vet
att man kan ha som "sitt".

Så ja, jag måste sätta igång på allvar igen med mitt jobbsök. Hur
trist det än är så måste jag få till det någon timme om dagen
i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar