måndag 13 juni 2016

MOMMIE DEAREST

Här har vi en gammal, gammal film.
"Mommie dearest utkom 1981 och är en sann historia skriven av
Christina Crawford, dotter till Joan Crawford.

Filmen berättar uteslutande om Joan Crawford och hennes missbrukande
relation till dottern.
Filmen visar hur hennes beteende gentemot dottern, och även sonen
Christopher, är allt annat än normalt och älskvärt. Hon kunde t.ex väcka
dottern mitt i natten och vara arg för att dottern missat något i dagens
städning, eller tvinga henne till att äta samma mat om och om igen ... bara
för att maten inte var god nog åt dottern.

Jag skall inte sitta här och berätta vad som händer i filmen. Men jag kan säga
att den är riktigt bra och alla borde se den.
Det är inte bara i nutid det finns barnmisshandel. Det förekom även på
60-talet ... och även bland rika och kända.

Detta är en film jag absolut kan rekommendera. Har ju själv sett den flera
gånger, och den är lika bra varje gång. Ja, den är sorglig och visst blir man
illa berörd. Men jag tycker samtidigt det är viktigt att man får en inblick i hur
själva offret känner ... i det här fallet Christina Crawford.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar