måndag 20 juni 2016

DET VAR HEMSKT

Idag var första gången jag var på lillemans förskola.
I morse när han vaknade blev han överlycklig när han fick syn på mig. Allt gick riktigt bra. Alexander skyndade på med både frukost och att fixa till sig. Den lilla parveln var helt övertygad om att vi skulle ut och leka.
Till och med på väg till förskolan stimmade han och tjoade. Och det gick precis till som hans mamma hade siat ... det skulle dansas, balanseras och rusa rundor. Alexander var på ett sprudlande gott humör ... ända tills vi kom till förskolan. Då gick det upp för honom att han faktiskt  skulle LÄMNAS där.
Jag vill lugnt påstå att han inte grät. Han skrek och var helt hysterisk ... stackare.

Mitt farmorshjärta slog riktiga volter och jag var inte långt från tårarna själv.
Så ja, jag fick lova honom på heder och samvete att det var farmor som skulle hämta honom sen och att han inte alls slulle behöva vara där HELA dagen.

Ja, det var riktigt hemskt att höra honom gråta på det viset. 😕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar