tisdag 21 juli 2015

TANKAR OM VATTEN

Jag har, som jag skrivit tidigare, problem med fötter och ben lite då
och då.
Det känns som om foten är stukad ... men ändå inte.

Jag stukade som bekant foten för ett tag sedan. Foten svullnade upp
och gjorde otroligt ont. Men jag kunde inte komma på när jag skulle
ha stukat foten. Jag menar ... nog måste man väl minnas om man 
springer och vrickar en fot, ramlar eller liknande???
Jo, visst har smärtan gått ner och svullnaden lagt sig. Men fortfarande
känner jag av den, speciellt på eftermiddagen då jag hållit igång ett
antal timmar.
Och jag har säkert råkat ut för en liten stukning. Men det stora problemet
är ... VATTEN.
Jag får vatten i benet mellan varven. Och det gör så grymt ont. Det enda
som verkar fungera är högläge med benet, vilket inte är så lätt när man
sitter på jobbet. :)
Dock märker jag när jag legat i sängen mycket och inte låtit foten
arbeta, att svullnaden lägger sig.
Inatt hade jag foten inlindad i massor med mjuka kuddar. Och efter
alla dessa timmar inatt vaknade jag utvilad ... och till och med foten
kändes utvilad och ingen svullnad syntes.
Men foten lär svullna till igen under dagen. Så är det med vatten, det
kommer och går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar