tisdag 14 juli 2015

MINA DÅLIGA NÄTTER

Hur mycket jag än älskar att arbeta, så är mornar inte min grej.
Ofta har jag svårt att sova en hel natt. Och även om det givetvis
händer att jag faktiskt sover stenhårt en och annan natt så är
de flesta nätter inte alls lika bra. Och ja, när klockan sen ringer,
då är jag mer död än levande.
Jag brukar oftast inte sova mer än 3-4 timmar per natt. Jag klarar
mig riktigt bra på det. Men när jag sovit så pass dåligt kommer det
till en punkt där jag är så övertrött att jag slocknar och sover som
en sten en hel natt. Vid de tillfällena brukar jag vakna med
huvudvärk. Min kropp är ju inte van vid att sova så hårt och så
länge, så jag tror att det kanske är därför mitt huvud bankar
dessa mornar.

Jag brukar jämföra mig med en pigg 90-åring. Jag tar gärna mina
små powernaps lite då och då ... när tillfälle ges. En timme lite
här och där är allt jag behöver för att hålla mig pigg. hehe
Men så klart ... nu när jag arbetar går ju inte det. Då gäller det
att hålla igång hela dagarna. Och jag brukar komma till ett läge
på eftermiddagarna där jag faktiskt är trött ... och behöver extra
mycket kaffe för att kunna hålla igång resten av dagen.
Den tröttheten brukar gå över ganska fort och när det väl är dags
att krypa ner under täcket på kvällen ... ja, då har så klart tröttheten
försvunnit för längesen och jag är åter jättepigg. :) :) 

Det hade ju varit ganska bra om jag faktiskt hade kunna vända
trenden så jag var trött när jag SKULLA sova. :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar